لوگو نگین زاگرس
هند به قطب تولید الکترونیکی تبدیل می شود
الکترونیک

هند به قطب تولید الکترونیکی تبدیل می شود

کابینه این طرح را تصویب کرد تا هند به قطب تولید الکترونیکی تبدیل شود

کابینه اتحادیه با هدف تقویت تولید داخلی به همراه جذب سرمایه گذاری در ساخت قطعات الکترونیکی ، امروز سه طرح را تصویب کرده است. کابینه به ریاست نخست وزیر نارندرا مودی ، تصویب طرح تحریک تولید (PLI) برای تولید الکترونیک در مقیاس بزرگ ، کمک مالی به خوشه های تولید شده الکترونیک اصلاح شده (EMC2.0) و انگیزه مالی 25 درصد از هزینه سرمایه برای ساخت کالا.

طرح تحریک تولید (PLI) برای تولید الکترونیک در مقیاس بزرگ ، تولید را تشویق می کند تا تولید داخلی را تقویت کند و سرمایه گذاری های زیادی را در ساخت تلفن همراه انجام دهد و قطعات الکترونیکی مشخصی از جمله واحدهای مونتاژ ، تست ، مارک و بسته بندی (ATMP) را تولید کند. هزینه کل طرح پیشنهادی حدود 40995 روپیه کرور است ، که شامل هزینه های تشویقی تقریبا 40،951 کرور و هزینه های اداری به میزان کرایه 44 روپیه می باشد.

از آنجا که اجزای الکترونیکی بلوک های اساسی ساخت الکترونیک هستند ، این صنعت به شدت به چین تکیه کرده است. طبق اعلام انجمن صنایع الکترونیکی هند (الچینا) ، بازار قطعات الکترونیکی هند از 68،342 روپیه کرور در سال 2015-16 به رقم کرور در سال 2018-19 افزایش یافته است. تولید داخلی قطعات الکترونیکی تقریباً 63 ، 380 روپیه ارزش دارد ، که حدود 48803 کرور روپیه در داخل کشور مصرف می شود.

کمال نندی ، رئیس جمهور- CEAMA & Head Business & EVP Godrej Applications می گوید: “ما از مجموعه طرح های معرفی شده توسط کابینه اتحادیه استقبال می کنیم. در این زمان دشوار که صنعت در یک مرحله سخت طی می کند ، اقدامات انجام شده توسط دولت کمک خواهد کرد. برای رونق تولید داخلی و جذب سرمایه گذاری های بزرگ در زنجیره ارزش الکترونیک امیدواریم که برنامه های پیشنهادی در ایجاد فرصت های شغلی بیشتر باشد.این امر همچنین با وارد کردن تولید گسترده الکترونیک به هند ، اقتصاد رو به رشدی خواهد داشت. متعهد به ترویج تولید بومی وسایل و الکترونیکی مصرفی در کشور است. اعلامیه طرح تحریک تولید (PLI) برای تولید لوازم الکترونیکی مقیاس بزرگ ، در تقویت لازم به ابتکار عمل “در هند” کمک می کند و از هند برای تبدیل شدن حمایت می کند. یک قطب تولید لوازم الکترونیکی. ”

FICCI از تصویب هیئت دولت از طرح جدید تولید قطعات الکترونیکی و نیمه هادی ها و همچنین مشوق های مرتبط با تولید استقبال می کند. این امر به تعمیق زنجیره تأمین در کشور و ایجاد فرصتهای بیشتر برای اشتغال کمک خواهد کرد.

این طرح برای فروش های افزایشی (بیش از سال پایه) کالاهای تولید شده در هندوستان و تحت پوشش قسمت های هدف ، برای شرکت های واجد شرایط ، برای یک دوره 5 ساله بعد از سال پایه مشروط به 4 درصد تا 6 درصد گسترش می دهد. .

این احتمال وجود دارد که 5-6 بازیکن اصلی جهانی و معدود قهرمان داخلی در زمینه تولید موبایل و قطعات الکترونیکی اختصاصی از آن بهره مند شوند و تولید الکترونیک در مقیاس بزرگ در هند را رقم بزنند.

نوشتن نظر