لوگو نگین زاگرس
مریخ نورد ناسا ۲۰۲۰ با نام رسمی: استقامت

مریخ نورد ناسا ۲۰۲۰ با نام رسمی: استقامت

مریخ نورد به نام استقامت
تکنولوژی

مریخ نورد ناسا ۲۰۲۰ با نام رسمی: استقامت

مریخ نورد به نام استقامت

 

برگزیدگان برنده انتخاب شده در مسابقه مقاله ای با نام “Rover” ناسا بود ، که تابستان گذشته آغاز شد. داوران داوطلبانه 28000 مدخل از کودکان اعم از مهدکودک گرفته تا دبیرستان ها را انتخاب کردند و 155 نیمه نهایی را انتخاب کردند. در ژانویه ، ناسا نود نهایی را اعلام کرد. (هشت نفر دیگر عبارت بودند از: شفافیت ، شجاعت ، استقامت ، استحکام ، نبوغ ، نوید ، سرسختی و چشم انداز.)

کنجکاوی. بینش، بصیرت، درون بینی. روح. فرصت ، “او نوشت. اگر به این فکر کنید ، همه این نام های مریخ گذشته مسیحی ویژگی هایی هستند که ما به عنوان انسان از آنها برخورداریم. ما همیشه کنجکاو هستیم و به دنبال فرصت هستیم. ما روح و بینش داریم تا ماه ، مریخ و فراتر از آن را کشف کنیم. اما اگر قرار باشد که مریخ نوردی خصوصیات ما به عنوان مسابقه باشد ، مهمترین چیز را از دست داده ایم. استقامت.”

استقامت که در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در پاسادنا ، کالیفرنیا ساخته شده است ، هم اکنون در مرکز فضایی کندی در فلوریدا برای آماده سازی های نهایی قبل از پرتاب به فضا در ماه ژوئیه است. بخشی از جایزه الکس سفری برای تماشای این پرتاب است.

این نام بر روی صفحه ای قرار گرفته است که بازوی روباتیک مریخ نورد را از صخره ها محافظت می کند.

در حادثه ناسا با اعلام این نام ، الکس به یک سفر به فضا کمپ در هانتسویل ، علا ، و دیدن یک مدل غول پیکر از موشک کیوان 5 که در آنجا است ، اشاره کرد. وی گفت: “من یازده ساله آن را دیدم و فکر خود را از دست داد.” “من فوراً می دانستم که فضا کاری است که من در طول زندگی خود انجام می دادم.”

قرار است “استقامت” در 18 فوریه 2021 در مریخ فرود بیاید. ناسا قبلاً چهار مریخ نورد مریخ را با موفقیت فرود آورده بود. هیچ کشور دیگری این شاهکار را عملی نکرده است ، گرچه اتحاد جماهیر شوروی و چین مریخ نوردی روی ماه فرود آمده اند.

نام اکثر فضاپیماهای ناسا در مسابقات مقاله انتخاب نشده است.

در سال های اولیه خود ، ناسا نام های ساده ای را به فضاپیمای آمریکایی اعطا کرد: یک اسم گسترده با صدا به همراه یک عدد. هفت سرزمین برای بررسی سطح ماه بین سالهای 1966 و 1968 در آماده سازی برای فرود آمدن فضانوردان آپولو ، به طور پی در پی ، نقشه بردار 1 از طریق Surveyor 7 بودند. 1 و وایکینگ 2 دو زمینی بودند که ناسا در سال 1976 در مریخ به زمین نشست.

از آنجا که ناسا فضاپیماهای بیشتری را به مریخ اعزام کرد ، نام آنها مانند توصیف مارس گلوبال Surveyor و Mars Reconnaissance Orbit ، توصیفی تر شد.

بعضی از اسم ها اختصاری هستند (در بعضی موارد دستکاری های کلمات و حروف شکنجه شده). MAVEN Atmosphere Mars و Volatile Evolution است. InSight ، زمینی ناسا که در نوامبر 2018 در مریخ مستقر شد ، کوتاه کردن کاوش داخلی با استفاده از تحقیقات لرزه نگاری ، ژئودزی و انتقال حرارت است.

ناسا

اما برای کاشفان چرخ دار مریخ ، با شروع مریخ نورد مایکروویو در مأموریت Pathfinder در سال 1997 ، ناسا به کودکان مدرسه تبدیل شده است. برای پاتفایندر ، ناسا پس از سوژورنر حقیقت ، برده سابق که به موعظه رهایی و حقوق زنان به راه افتاده بود ، از پیشنهاد والری امبرویز ، که پیشنهاد نامگذاری آن Sojourner را داد ، دوست داشت.

چند سال بعد ، ناسا در تلاش بود تا دو مریختر بزرگتر را که به اندازه گاری های گلف بودند ، بفرستد. اینها مریخ اکتشاف مریخ بودند و ناسا از این دو به عنوان MER-1 و MER-2 یاد کرد. گیج کننده ، MER-1 نیز گاهی اوقات MER-B نامیده می شد ، و MER-2 نیز MER-A بود.

MER-1 و MER-2 از مشخصات سخت افزاری این دو روتر بودند ، در حالی که MER-A و MER-B به عنوان های مأموریت اشاره داشتند. MER-A اولین پرتاب و MER-B دوم بود.

اخبار فناوری اطلاعات
تکنولوژی

اپل از اینتل خداحافظی می کند

اپل از اینتل خداحافظی می کند

 

به عنوان یکی از مهمترین تغییرات در اپل به مدت 20 سال ثبت شد.

 

اما در اخبار فناوری این هفته سؤال می کنیم که آیا اقدام به ترک اینتل و تکیه بر تراشه های خودش ، واقعاً چیزی برای مشتریان اپل تغییر خواهد داد.

در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان (WWDC) در مورد مهمترین یادداشت افتتاحیه چیزهای زیادی وجود داشت.

پس از ارائه مجری در Cupertino HQ به صحنه آمد تا به ما بگوید که آنها “چنان هیجان زده” بودند تا نوآوری نرم افزاری جزئی را به ما نشان دهند ، چه خاطره هایی با ماسک صورت باشد و چه ویژگی Apple Watch که شما را در حین شستن دست هایتان انجام می دهد.

اما رویداد امسال از دو طریق بسیار متفاوت بود.

هیچ کس به کالیفرنیا سفر نکرد – جامبروی توسعه دهندگان امسال یک واقعه مجازی بود. و سخنرانی اصلی با خبرهای سخت افزاری بسیار بزرگی که توسط تیم کوک اعلام شد ، به پایان رسید و در آنچه او مکزیک واقعاً تاریخی برای Mac نامید ، بود.

در بزرگترین انتقال برای رایانه شخصی از زمان انتقال پردازنده Power PC به تراشه های Intel – پرده برداری شده در WWDC 2005 توسط استیو جابز – Mac اکنون قصد داشت به “سیلیکون اپل خود ما” رونمایی کند.

هیچ اشاره ای به ARM ، شرکت مستقر در انگلیس اما در حال حاضر متعلق به ژاپنی نشده است که طراحی تراشه های آن اکنون بر دنیای محاسبات موبایل حاکم است.

اما واضح است که به زودی مک ها – دقیقاً مانند آیفون ها و آی پد ها – بر اساس طراحی های ARM توسط پردازنده ها تغذیه می شوند.

مدتی به نظر می رسید که مک ممکن است از اهمیت خود محو شود ، زیرا اپل iPad را به عنوان رایانه ای که شما به آن نیاز دارید سوق داد.

اما کارولینای میلانزی از Creative Strategies می گوید که این اتفاق نیفتاده است و با داشتن یک پلتفرم مشترک تراشه به معنای انتقال برنامه های iOS به Mac ، به مصرف کنندگان می توان گزینه های جدیدی ارائه داد.

اکنون شما می توانید یک مک داشته باشید که احساس می کنید. یک Ipad دارید. بنابراین این امکان را برای تجربه مانند iPad در باز کردن یک عامل ایجاد می کند که در پایان روز چیزی است که مردم هنوز می خواهند ، که این یک عامل سنتی شکل لپ تاپ است.

با گذشت زمان ، بسیاری از شرکت ها از چندین عنصر اصلی محصولات خود برون سپاری می کنند.

آنچه که اپل بار دیگر انجام داده است نشان داده شده است که چگونه کنترل هر جنبه ای را که می فروشد ، کنترل می کند ، از سخت افزار گرفته تا نرم افزار و محیط خرده فروشی که در آن مصرف کنندگان با مکینتاش و آی پد ، اپل ساعت و آیفون های خود روبرو هستند.

حتی هنگامی که بسترهای نرم افزاری مانند فروشگاه App را برای توسعه دهندگان خارجی باز می کند ، کنترل دقیق آن چه را که در فروش است – اعمال می کند – و سالم به نظر می رسد.

کارولینای میلانزی به این حرکت اشاره دارد و به کاربران اجازه می دهد مرورگر پیش فرض یا کلاینت ایمیل را برای یک برنامه تغییر دهند ، به عنوان چیز دیگری که به توسعه دهندگان لطف می کند.

این ، مانند بسیاری از نوآوری های دیگر که در WWDC نشان داده شد ، توسط انجمن اندرویدی مورد استقبال قرار گرفت.

بار دیگر به نظر می رسید که اپل دیر به مهمانی رسیده است ، ویژگی هایی را که سالها پیش در سیستم عامل رقیب پیشگام بود ، به آن اضافه کند.

این باعث نگرانی تیم کوک و تیمش در کوپرتینو نخواهد شد.

اپل همیشه به دلیل ابتکار عمل در نوآوری بودن ، پاسخ غرور آمیزی را هنگام فکر کردن و در زمان مناسب داده است.

با افزایش سهم جدید این هفته قیمت جدید دوباره احساس می شود که این استراتژی بار دیگر تکرار شد.

کاهش رقابت دیجیتال در استرالیا
دیجیتال

رقابت دیجیتالی استرالیا در حال کاهش است

براساس گزارشی که اخیراً توسط کمیته توسعه اقتصادی استرالیا (CEDA) منتشر شده است ، توانایی استرالیا در رقابت با سایر کشورها در دنیای دارای فناوری رو به کاهش است.

در سال 2019 استرالیا به رده چهاردهم در جدول لیگ جهانی رقابت های دیجیتال سقوط کرد ، از 13th در سال گذشته و نهم در سال 2015.

نتایج حاصل از رتبه بندی جهانی رقابت دیجیتال که توسط مؤسسه بین المللی توسعه مدیریت مستقر در سوئیس مستقر شده است ، نشان می دهد که استرالیا در مناطقی مانند آموزش علوم ، زیرساخت های اطلاعاتی و ارتباطی و سواد دیجیتال در حال شکایت است.

رقابت دیجیتال چیست؟

رقابت دیجیتالی یک معیار استاندارد از توانایی یک کشور در توسعه فناوریهای دیجیتالی برجسته و همچنین تمایل آن برای سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه (R&D) و ارتقاء آموزش سواد آموزی دیجیتال برای ایجاد دانش جدید است که همگی محرکهای اصلی توسعه اقتصادی هستند.

کشورهای محرک پول و تلاش خود را برای این فرایند به کار می گیرند ، آن را به عنوان کشور سازی می دانند که از عدم اطمینان آینده محافظت می کند. این کشورها در رده بندی رتبه بالایی دارند. کشورهایی که در لیست پایین قرار دارند ، واکنشی نشان می دهند ، عقب می نشینند و به دیگران اجازه می دهند در مرحله اول قرار بگیرند.

در چه مناطقی عقب هستیم؟

نمره کلی رقابت رقمی دیجیتال دارای سه مؤلفه است: دانش ، فناوری و آمادگی آینده.

نمرات استرالیا در میان این دسته ها نشان می دهد که برای آمادگی در آینده باید بسیار سخت تر تلاش کنیم. نمرات ما نیز در زیر گروه های نگرش تطبیقی ، چابکی در تجارت و ادغام فناوری اطلاعات قرار می گیرد.

در یک رشته از 63 کشور جهان ، استرالیا با مهارت های دیجیتالی و فناوری فعلی و تمایل کارفرمایان برای آموزش کارمندان خود در این مناطق 44مین رتبه را دارد.

رقابت دیجیتالی استرالیا در حال کاهش است
رتبه بندی کلی و دسته بندی در رقابت دیجیتال برای استرالیا ، 2015-1919

رقابت دیجیتالی استرالیا

کدام کشورها این کار را به درستی انجام می دهند؟

ده کشور برتر در سال 2019 ایالات متحده ، سنگاپور ، سوئد ، دانمارک ، سوئیس ، هلند ، فنلاند ، هنگ کنگ ، نروژ و کره جنوبی هستند.

همه با نگاهی به رویکرد استراتژیک پنج کشور برتر ، بر تولید دانش تأکید دارند ، اما فراتر از آن رویکردهای متفاوتی برای رقابت دیجیتال وجود دارد. ایالات متحده و سوئد بر تولید دانش ، ایجاد محیطی مساعد برای توسعه فناوری ، و ایجاد تمایل به نوآوری ، تأکید مساوی دارند. سنگاپور ، دانمارک و سوئیس هر کدام بر یک یا دو عامل تأکید بیشتری دارند.

فارغ التحصیلان بیشتر STEM

در رتبه 53 ، استرالیا به نسبت فارغ التحصیلان دانشگاهی ما در رشته های علوم و ریاضیات – افرادی که اکنون تحقیق و توسعه انجام می دهند و در آینده نیز این کار را انجام می دهند ، در رتبه دوم قرار دارند. دانشگاه های ما جزو بهترین های جهان هستند ، بنابراین این مشکل نیست. اگر شغل این فارغ التحصیلان وجود داشته باشد ، دانشگاه ها تقاضا را برآورده می کنند.

بیشتر بخوانید: استرالیا باید بخاطر اتوماسیون برای ضررهای شغلی گسترده آماده شود

فن آوری های اطلاعاتی و ارتباطی استرالیا ، از جمله زیرساخت های اینترنت ، در رتبه 54 نیز بسیار ضعیف است. این باعث تعجب بسیاری از مشاغل و اشخاص استرالیایی نمی شود که با اینترنت کم سرعت و متوقف می شوند. با جابجایی بیشتر سرویس های محاسباتی و داده ها به ابر ، اینترنت سریع ضروری است.

هرچند که این خبرها بد نیستند. استرالیا به عنوان یک مقصد مطلوب برای دانشجویان بین المللی بسیار رتبه بندی می کند. همچنین دسترسی دیجیتال به خدمات دولتی و سهولت در شروع کار را به خوبی نشان می دهد.

چرا استرالیا در حال لغزش است؟

استرالیا در مناطقی خاص شکایت پیدا کرده است ، و ما مایل نیستیم سرمایه گذاری کافی برای ساختن قابلیت دیجیتالی خود در مناطقی که ذکر شد سرمایه گذاری کنیم. “کافی” کلمه کلیدی است. این واقعیت که ما در پشت کشورهای دیگر هستیم ، به این معنی نیست که می توانیم بگوییم که به اندازه کافی سرمایه گذاری می کنیم.

گزارش CEDA نشان می دهد که یکی از دلایل اصلی برای کمبود سرمایه گذاری ، اختلاف بین دیدگاههای عمومی و کارفرمایان در مورد میزان نیاز آن است. صنعت نیاز بیشتری را نسبت به عموم مردم می بیند ، اما سیاست دولت به دلایل انتخاباتی گرایش به احساسات عمومی دارد.

بودجه محدود است و تعداد زیادی از صداوسیما برای سهم هزینه های دولت در رقابت هستند. این چرخ خزنده است که روغن را می گیرد.

قابلیت دیجیتالی ساختمان

پروژه های ملی سازی در مقیاس نیاز به یک رویکرد هماهنگ در بخش های دولتی و خصوصی دارند. ایجاد زیرساخت های فیزیکی برای تأمین نیازهای آینده در اصل با ساختن قابلیت های دیجیتالی کشور ، از جمله ایجاد فن آوری ارتباطات ، ابزاری برای پیشرفت دانش جدید و راه های استفاده از آن در اثر خوب ، متفاوت نیست. این مهم نیست از جاده ها ، نیروگاه ها و بیمارستان ها برای آینده کشور.

یک گفتگوی ملی

استرالیا باید در گفتگوهای ملی ، ایالتی و محلی در مورد اهمیت سرمایه گذاری در آینده دیجیتال ما مکالمه طولانی داشته باشد. ما باید در مورد همه راه هایی که R&D می تواند به نفع جامعه استرالیا باشد صحبت کنیم ، و به همین دلیل مشاغل نیاز دارند که از فناوری پیشرفته استفاده کنند.

بیشتر بیشتر بخوانید : حدود 50٪ خانه های سیدنی ، ملبورن و بریزبن قدیمی ترین فناوری NBN را دارند.

اگر در مورد رقابتی ماندن اجماع کسب نکنیم ، ما بیشتر از این عقب می مانیم و کشورهای ثروتمندتر تلاش های خود را تسریع می کنند. با گذشت زمان اقتصاد رنج می برد ، بیکاری افزایش می یابد و کیفیت زندگی کاهش می یابد. ترک فرزندان ما میراثی نیست.

ما در واقع یک کشور خوش شانس با منابع خود هستیم ، اما این تنها ما را در قرن بیست و یکم می خواهد. ما به خاطر نسل های آینده باید نوع جدیدی از شانس داشته باشیم و بازی دیجیتالی خود را هموار کنیم.

 

منبع: THE CONVERSATION

 

الکترونیک
الکترونیک

هند به قطب تولید الکترونیکی تبدیل می شود

کابینه این طرح را تصویب کرد تا هند به قطب تولید الکترونیکی تبدیل شود

کابینه اتحادیه با هدف تقویت تولید داخلی به همراه جذب سرمایه گذاری در ساخت قطعات الکترونیکی ، امروز سه طرح را تصویب کرده است. کابینه به ریاست نخست وزیر نارندرا مودی ، تصویب طرح تحریک تولید (PLI) برای تولید الکترونیک در مقیاس بزرگ ، کمک مالی به خوشه های تولید شده الکترونیک اصلاح شده (EMC2.0) و انگیزه مالی 25 درصد از هزینه سرمایه برای ساخت کالا.

طرح تحریک تولید (PLI) برای تولید الکترونیک در مقیاس بزرگ ، تولید را تشویق می کند تا تولید داخلی را تقویت کند و سرمایه گذاری های زیادی را در ساخت تلفن همراه انجام دهد و قطعات الکترونیکی مشخصی از جمله واحدهای مونتاژ ، تست ، مارک و بسته بندی (ATMP) را تولید کند. هزینه کل طرح پیشنهادی حدود 40995 روپیه کرور است ، که شامل هزینه های تشویقی تقریبا 40،951 کرور و هزینه های اداری به میزان کرایه 44 روپیه می باشد.

از آنجا که اجزای الکترونیکی بلوک های اساسی ساخت الکترونیک هستند ، این صنعت به شدت به چین تکیه کرده است. طبق اعلام انجمن صنایع الکترونیکی هند (الچینا) ، بازار قطعات الکترونیکی هند از 68،342 روپیه کرور در سال 2015-16 به رقم کرور در سال 2018-19 افزایش یافته است. تولید داخلی قطعات الکترونیکی تقریباً 63 ، 380 روپیه ارزش دارد ، که حدود 48803 کرور روپیه در داخل کشور مصرف می شود.

کمال نندی ، رئیس جمهور- CEAMA & Head Business & EVP Godrej Applications می گوید: “ما از مجموعه طرح های معرفی شده توسط کابینه اتحادیه استقبال می کنیم. در این زمان دشوار که صنعت در یک مرحله سخت طی می کند ، اقدامات انجام شده توسط دولت کمک خواهد کرد. برای رونق تولید داخلی و جذب سرمایه گذاری های بزرگ در زنجیره ارزش الکترونیک امیدواریم که برنامه های پیشنهادی در ایجاد فرصت های شغلی بیشتر باشد.این امر همچنین با وارد کردن تولید گسترده الکترونیک به هند ، اقتصاد رو به رشدی خواهد داشت. متعهد به ترویج تولید بومی وسایل و الکترونیکی مصرفی در کشور است. اعلامیه طرح تحریک تولید (PLI) برای تولید لوازم الکترونیکی مقیاس بزرگ ، در تقویت لازم به ابتکار عمل “در هند” کمک می کند و از هند برای تبدیل شدن حمایت می کند. یک قطب تولید لوازم الکترونیکی. ”

FICCI از تصویب هیئت دولت از طرح جدید تولید قطعات الکترونیکی و نیمه هادی ها و همچنین مشوق های مرتبط با تولید استقبال می کند. این امر به تعمیق زنجیره تأمین در کشور و ایجاد فرصتهای بیشتر برای اشتغال کمک خواهد کرد.

این طرح برای فروش های افزایشی (بیش از سال پایه) کالاهای تولید شده در هندوستان و تحت پوشش قسمت های هدف ، برای شرکت های واجد شرایط ، برای یک دوره 5 ساله بعد از سال پایه مشروط به 4 درصد تا 6 درصد گسترش می دهد. .

این احتمال وجود دارد که 5-6 بازیکن اصلی جهانی و معدود قهرمان داخلی در زمینه تولید موبایل و قطعات الکترونیکی اختصاصی از آن بهره مند شوند و تولید الکترونیک در مقیاس بزرگ در هند را رقم بزنند.

ONPAGE SEO
سئو سئو داخلی یا on-page seo

نکات طلایی در مورد سئو داخلی یا On Page

نکات طلایی در مورد سئو داخلی On-Page Seo

 

عنوان سایت در سئو داخلی On-Page Seo

عنوان سایت برای سئو داخلی On-Page Seo باید در حد چند کلمه بصورت کامل و مفید و مختصر نوشته شود سعی کنید عنوان شما جالب نوشته شده باشد تا باعث جلب توجه کاربران قرار گیرد.

عنوان محتوا در نتایج گوگل برجسته تر نشان داده می شود.سعی کنید عنوان محتوای شما:

  • برای کاربران جذاب باشد و آنها را ترغیب کند که از صفحه شما بازدید کنند.
  • عنوان شما حاوی کلمات کلیدی باشد. اگر کلمه کلیدی در ابتدای تگ عنوان گنجانده شود برای سئوی داخلی سایتتون بهتر است.
  • تاحد ممکن بیشتر از ۵۰ کاراکتر و کمتر از ۶۴ کاراکتر باشد. عنوان های طولانی شانس بیشتری برای دیده شدن دارند.
  • عنوان هر صفحه باید منحصر به فرد باشد. عنوان های تکراری برای موتورهای جستجو خوشایند نیست.

 

توضیحات متا

توضیحات متا یا META DESCRIPTION توضیح مختصری درباره محتوای شماست. هر چند توضیحات متا به طور مستقیم رو نرخ کلیک یا CTR تاثیر ندارد ولی در بهبود آن تاثیر گذار است و تاحدی می توانید ترافیک سایتتان را بالا ببرید

بهینه سازی لینک

لینک صفحه همان آدرسی است که محتوا در آن نمایش داده می شود. در سئو داخلی On-Page Seo سایتتون تا جایی که می توانید لینک کوتاه ، منحصر به فرد ، معنی دار و دارای کلمات کلیدی باشند و از کاراکتر های ویژه استفاده نکنید.

تگ ALT  برای عکسهای سایت

تگ ALT این امکان را به شما می دهد تا اگر به هر دلیلی خزنده یا ربات های گوگل تصویر را برای کاربران شما نشان ندهد و یا مرورگری از فرمت عکسی که گذاشتید پشتیبانی نکند این متنی که برای ALT  یک عکس در نظر گرفتید رو نمایش بده.

مزیت دیگری هم که داره اینه وقتی کاربر تو گوگل سرچ میکنه عکسی که ALT  براش درنظر گرفته شده شانس بیشتری برای پیدا کردن عکس شما خواهید داشت.توجه داشته باشید هنگام ایجاد تگ ALT نباید بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده کنید.

استفاده از کلمات کلیدی

کلمات کلیدی  باعث می شود که ربات ها یا خزنده های گوگل ارتباط بین عنوان و متن را درک کنند.تعداد استاندارد کلمات کلیدی در سئو داخلی سایت نقش موثری دارد. کلمات کلیدی باید بصورت طبیعی  و منظم بطوریکه در محتوای سایت پراکنده باشند و با ریتم خوبی طوری که موجب آزار کاربران نشوند

ریسپانسیو بودن صفحات برای سئو داخلی On-Page Seo

صفحات سایتتون باید به گونه ای طراحی شوند که با تمامی دستگاه ها از جمله گوشی موبایل و تبلت لود شود. اگر صفحاتتون با تمام این دستگاه ها به طور صحیح نمایش داده شود یعنی سایتتون واکنش گرا یا ریسپانسیو است که در سئو داخلی بسیار تاثیر می گذارد و کاربران به خوبی می توانند از محتوای سایتتون استفاده کنند.

لینک داخلی

با استفاده از لینک های داخلی می توانید ربات را به صفحات دیگر سایتتون هدایت کنید. لینک دهی داخلی ایندکس صفحات شما را برای ربات های گوگل راحت تر می کند. سعی کنید در هر صفحه دو یا سه لینک در صفحات سایت قرار داهید. به تگ های <a>  عنوان یا title اضافه کنیم.

استفاده از گوهینامه SSL

گواهینامه SSL برای تامین امنیت اطلاعات سایت و کاربران مورد استفاده قرار میگیرد. حفظ امنیت سایت همواره نقش مهمی در سئوی داخلی سایت دارد. استفاده از SSL موجب میشود که پروتکل مورد استفاده کاربران از HTTP به HTTPS تغییر کند. این موضوع به معنای این است که پیام های بین مخاطبان و سرور بصورت رمزگذاری شده ارسال می شود و دسترسی هکرها به این اطلاعات را بسیار مشکل میکند.

چگونه کلمات کلیدی رو برای سایت پیدا کنم

هنگامی که شما سئو سایت رو شروع کردید کلماتی کلیدی رو انتخاب می کنید و در یکی از سایت هایی مانند (ورد ترکر wordtracker) یا (کیورد دیسکاور keyword discover) این کلمات رو جستجو می کنید و براساس جستجوی کاربران به کلمات اولویت می دهید.

چگونه رقیب های واقعی خود را در گوگل بدست بیاریم 

برای اینکه بدونیم کلمات کلیدی که کاربر می خواهد رو چک کنیم که چند تا رقیب داریم در جستجوی گوگل به این صورت تایپ می کنیم.

“آموزش برنامه نویسی allintitle:”

search google
بدست آوردن رقیب واقعی

 

چگونه حجم عکسها رو پایین بیارم

حجم عکس ها یکی از مشکلاتی است که باعث کندی لود سایت می شود پیشنهاد می کنیم عکس ها تون رو یا با استفاده از فوتوشاپ یا از طریق سایتهایی مانند  iloveimg.com/compress- image میتوانید به راحتی حجم عکس ها رو کم کنید.

استفاده صحیح از تگ های عنوان یا Heading ها

تگ های عنوان در سئو داخلی بسیار نقش مهمی دارند و یکی از موارد مهم در سئو داخلی به شما می آیند. دقت داشته باشید که در هر صفحه از یک تگ H1 (عنوان صفحه) داشته باشید.

تگ H
نحوه استفاده صحیح از تگ H

بررسی موارد مهم سئو

شما می توانید برای بررسی موارد سئو سایتتون ، آدرس سایت خود را در وب سایت woorank.com وارد کرده و از اشتباهات احتمالی مطلع شوید و آنها را بررسی و رفع کنید. بعد از اینکه سئو داخلی به اتمام رسید حالا نوبت سئو خارجی یا off-page seo هستش که موارد کوتاه و مختصر در مورد آن توضیح داده شده است.

off page seo
سئو سئو خارجی یا off-page seo

سئو خارجی یا off-page

سئو خارجی یا off-page چیست؟

بهینه سازی موتورهای جستجو به طور کلی به دو دسته سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم می شوند.

سئو off-page به کلیه تلاشهایی که خارج از پروژه یا وب سایت شما انجام گیرد گفته می شود.

 

چرا بک لینک مهم هستند؟

برای سئو خارجی یا off-page ،بک لینک به ویژه برای سئو بسیار با ارزش است زیرا آنها نماینده “رأی اعتماد به نفس” از یک سایت به سایت دیگر هستند.

در حقیقت ، بک لینک به وب سایت شما علامتی برای موتورهای جستجو است که دیگران مطالب شما را برای آن تعهد می دهند. اگر بسیاری از سایتها به همان صفحه وب یا وب سایت مشابهی پیوند دارند ، موتورهای جستجو می توانند نتیجه بگیرند که این مقاله ارزش پیوند دادن به آن را دارد ، و بنابراین ارزش جستجو در SERP را نیز دارد. بنابراین ، بدست آوردن این بک لینک ها می تواند تأثیر مثبتی بر موقعیت رتبه سایت یا دید جستجو داشته باشد.

بک لینک ها هم میتوانند دو طرفه باشند و هم سه طرفه دو طرفه که اکثرا از آن استفاده می کنند و تاثیر خوبی هم خواهند داشت ولی مهمتر از آن لینک سه طرفه است که در آن سایت A به سایت B لینک داده باشه و سایت B به C و C به A لینک داده باشه مانند شکل زیر.

لینک دوطرفه
لینک دوطرفه یا سه طرفه در سئو خارجی

 

شبکه های اجتماعی

سئو شبکه های اجتماعی  بسته به فعالیت در آنها می تواند باعث افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت شما از طریق موتورهای جستجو شود. این موضوعی است که هیچ گاه منسوخ نخواهد شد. بر خلاف تصور رایج ، رسانه های اجتماعی به طور مستقیم به سئو کمک نمی کنند اما شکی نیست که به سایت شما کمک خواهد کرد تا جزء نتایج بالاتر در گوگل شوید.

چگونه صفحات سایت رو ارزیابی کنیم؟

سایت هایی هستند که امکان ارزیابی صفحات یا PageRank سایت را به ما می دهد. یکی از سایتهای قدرتمندی که سایت رو ارزیابی می کنه سایت CheckPageRank هست که در آن امتیازی از ۱ الی ۱۰ به سایت اختصاص می دهد که هر چه این عدد بیشتر باشد بهتر است، در پایین اطلاعات دیگه ای هم نظیر Domain Authority ، Page Authority و …. می دهد. توجه داشته باشید که به این شکل آدرس سایت را وارد کنید.

pagerank

 

نکته: یکی از راههایی که PageRank رو بالا خواهد برد لینکهای داخلی و لینکهای دوطرفه و سه طرفه هستند.

چگونه بدونیم چند تا از صفحاتمون ایندکس شده

برای اینکه بدانیم که چند تا از لینکهامون ایندکس شدن به شکل زیر در کادر جستجوی گوگل نام سایتمون رو وارد میکنیم.

بررسی الگوریتم های مهم گوگل و نحوه کار آنها

 

بررسی الگوریتم های مهم گوگل و نحوه کار آنها

پاندا

ویژگی های شخصیتی این الگوریتم آرام ، مهربان ، کتاب خوان و …

این الگوریتم خاصیت کتابخوانی دارد کیفیت محتوا بسیار براش مهم است و کیفیت محتوای سایت رو در نظر میگیرد و اگر متن یا محتوایی کپی باشد سریعا این الگوریتم متن را شناسایی و ایندکس نخواهد کرد. این الگوریتم علاقه ای به جملات کوتاه ندارد بنابراین نباید جملات به صورت خلاصه باشند. جملاتی که می نویسید با معنی دار باشد و از تکرار کلمات و تبلیغ بسیار حساس است.

پنگوئن

ویژگیهای شخصیتی این الگوریتم ، صمیمی ، متنفر از کلمات کلیدی و درون گرا است. وظیفه این الگوریتم شناسایی لینکهای مخرب و اسپم و حذف کردن آنها و همچنین جریمه سایتهای متخلف است.

مرغ مگس خوار

این الگوریتم از نظر جستجو بسیار سریع و قوی است هنگامی که ما کلمه یا جمله ای جستجو میکنیم ، آن را بررسی و مترادف ها رو پیدا می کند و کلمه ای که هم معنی با متنی که ما جستجو کردیم رو جزء نتایج قرار می دهد.

گوره خر

ویژگی شخصیتی این الگوریتم حساس و زود رنج است و بیشتر برای سایتهای فروشگاهی است که محصولی برای فروش دارند و SSL  یا امنیت سایت (HTTPS) بسیار برای این الگوریتم حائز اهمیت است.

کبوتر

ویژگی شخصیتی این الگوریتم طرفدار صلح و دوستی است و وظیفه آن اینه که ما محصولی از یک فروشگاه لازم داریم رو جستجو میکنیم نزدیکترین فروشگاه یا مکان رو به ما پیشنهاد میدهد.

Page LayOut

این الگوریتم به سایتهایی که پاپ آپ و تبلیغاتی که در سایت می گذارند و کاربران را اذیت می کند از آن سایتها جلوگیری می کند و باعث نجات کاربر می شود.

پی دی Pay Day

الگوریتم پی دی از سایتهایی که با کلمات کلیدی دروغ می خواهد کاربران رو جذب کند جلوگیری می کند و کیفیت محتوا اصلی ترین وظیفه این الگوریتم است.

کافئین گوگل

این الگوریتم مشابه مرغ مگس خوار است با این تفاوت که توجه زیادی روی شبکه های اجتماعی هست که کاربران چگونه در مورد برند یا سایت ما گفتگو می کنند.

آموزش سئو داخلی on page