لوگو نگین زاگرس
سئو خارجی یا off-page
سئو سئو خارجی یا off-page seo

سئو خارجی یا off-page

سئو خارجی یا off-page چیست؟

بهینه سازی موتورهای جستجو به طور کلی به دو دسته سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم می شوند.

سئو off-page به کلیه تلاشهایی که خارج از پروژه یا وب سایت شما انجام گیرد گفته می شود.

 

چرا بک لینک مهم هستند؟

برای سئو خارجی یا off-page ،بک لینک به ویژه برای سئو بسیار با ارزش است زیرا آنها نماینده “رأی اعتماد به نفس” از یک سایت به سایت دیگر هستند.

در حقیقت ، بک لینک به وب سایت شما علامتی برای موتورهای جستجو است که دیگران مطالب شما را برای آن تعهد می دهند. اگر بسیاری از سایتها به همان صفحه وب یا وب سایت مشابهی پیوند دارند ، موتورهای جستجو می توانند نتیجه بگیرند که این مقاله ارزش پیوند دادن به آن را دارد ، و بنابراین ارزش جستجو در SERP را نیز دارد. بنابراین ، بدست آوردن این بک لینک ها می تواند تأثیر مثبتی بر موقعیت رتبه سایت یا دید جستجو داشته باشد.

بک لینک ها هم میتوانند دو طرفه باشند و هم سه طرفه دو طرفه که اکثرا از آن استفاده می کنند و تاثیر خوبی هم خواهند داشت ولی مهمتر از آن لینک سه طرفه است که در آن سایت A به سایت B لینک داده باشه و سایت B به C و C به A لینک داده باشه مانند شکل زیر.

لینک دوطرفه
لینک دوطرفه یا سه طرفه در سئو خارجی

 

شبکه های اجتماعی

سئو شبکه های اجتماعی  بسته به فعالیت در آنها می تواند باعث افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت شما از طریق موتورهای جستجو شود. این موضوعی است که هیچ گاه منسوخ نخواهد شد. بر خلاف تصور رایج ، رسانه های اجتماعی به طور مستقیم به سئو کمک نمی کنند اما شکی نیست که به سایت شما کمک خواهد کرد تا جزء نتایج بالاتر در گوگل شوید.

چگونه صفحات سایت رو ارزیابی کنیم؟

سایت هایی هستند که امکان ارزیابی صفحات یا PageRank سایت را به ما می دهد. یکی از سایتهای قدرتمندی که سایت رو ارزیابی می کنه سایت CheckPageRank هست که در آن امتیازی از ۱ الی ۱۰ به سایت اختصاص می دهد که هر چه این عدد بیشتر باشد بهتر است، در پایین اطلاعات دیگه ای هم نظیر Domain Authority ، Page Authority و …. می دهد. توجه داشته باشید که به این شکل آدرس سایت را وارد کنید.

pagerank

 

نکته: یکی از راههایی که PageRank رو بالا خواهد برد لینکهای داخلی و لینکهای دوطرفه و سه طرفه هستند.

چگونه بدونیم چند تا از صفحاتمون ایندکس شده

برای اینکه بدانیم که چند تا از لینکهامون ایندکس شدن به شکل زیر در کادر جستجوی گوگل نام سایتمون رو وارد میکنیم.

بررسی الگوریتم های مهم گوگل و نحوه کار آنها

 

بررسی الگوریتم های مهم گوگل و نحوه کار آنها

پاندا

ویژگی های شخصیتی این الگوریتم آرام ، مهربان ، کتاب خوان و …

این الگوریتم خاصیت کتابخوانی دارد کیفیت محتوا بسیار براش مهم است و کیفیت محتوای سایت رو در نظر میگیرد و اگر متن یا محتوایی کپی باشد سریعا این الگوریتم متن را شناسایی و ایندکس نخواهد کرد. این الگوریتم علاقه ای به جملات کوتاه ندارد بنابراین نباید جملات به صورت خلاصه باشند. جملاتی که می نویسید با معنی دار باشد و از تکرار کلمات و تبلیغ بسیار حساس است.

پنگوئن

ویژگیهای شخصیتی این الگوریتم ، صمیمی ، متنفر از کلمات کلیدی و درون گرا است. وظیفه این الگوریتم شناسایی لینکهای مخرب و اسپم و حذف کردن آنها و همچنین جریمه سایتهای متخلف است.

مرغ مگس خوار

این الگوریتم از نظر جستجو بسیار سریع و قوی است هنگامی که ما کلمه یا جمله ای جستجو میکنیم ، آن را بررسی و مترادف ها رو پیدا می کند و کلمه ای که هم معنی با متنی که ما جستجو کردیم رو جزء نتایج قرار می دهد.

گوره خر

ویژگی شخصیتی این الگوریتم حساس و زود رنج است و بیشتر برای سایتهای فروشگاهی است که محصولی برای فروش دارند و SSL  یا امنیت سایت (HTTPS) بسیار برای این الگوریتم حائز اهمیت است.

کبوتر

ویژگی شخصیتی این الگوریتم طرفدار صلح و دوستی است و وظیفه آن اینه که ما محصولی از یک فروشگاه لازم داریم رو جستجو میکنیم نزدیکترین فروشگاه یا مکان رو به ما پیشنهاد میدهد.

Page LayOut

این الگوریتم به سایتهایی که پاپ آپ و تبلیغاتی که در سایت می گذارند و کاربران را اذیت می کند از آن سایتها جلوگیری می کند و باعث نجات کاربر می شود.

پی دی Pay Day

الگوریتم پی دی از سایتهایی که با کلمات کلیدی دروغ می خواهد کاربران رو جذب کند جلوگیری می کند و کیفیت محتوا اصلی ترین وظیفه این الگوریتم است.

کافئین گوگل

این الگوریتم مشابه مرغ مگس خوار است با این تفاوت که توجه زیادی روی شبکه های اجتماعی هست که کاربران چگونه در مورد برند یا سایت ما گفتگو می کنند.

آموزش سئو داخلی on page

نوشتن نظر